Aikuiskoulutustuen lakkautuksella on vaikutuksia yrittäjän ennakkopäätöksen hakemiseen

UUTINEN 3.6.2024 14.00

Olemme poistaneet ennakkopäätöshakemisen mahdollisuuden asiointipalvelustamme. Aikuiskoulutustuen lakkautuksen vuoksi ennakkopäätöksen saamisen merkitys pienenee, joten haluamme ohjata yrittäjähakijat tekemään yrittäjän tukioikeushakemuksen.

Aikuiskoulutustuen lakkautuksen vuoksi tuensaamisen ehtona kaikissa tilanteissa on opintojen ja tukioikeuden alkaminen viimeistään 31.7.2024, mistä syystä myönteinen ennakkopäätös ei enää takaisi, että tukeen olisi oikeus. Voit laskea nettisivuiltamme löytyvällä työhistorialaskurilla arvion siitä, täyttyykö aikuiskoulutustukeen tarvittava kahdeksan vuoden työhistoria kohdallasi. Aikuiskoulutustuen piiriin kuuluvista opinnoista voit lukea lisää sivuiltamme.

Jos kuitenkin haluat lähettää meille yrittäjän ennakkopäätöshakemuksen aikuiskoulutustuesta, se löytyy nettisivujen lomake-kohdasta. Ennakkopäätöksessä laskemme kertyneen työssäoloajan sekä tutkimme, kuuluvatko opinnot aikuiskoulutustuen piiriin. Hakemuksen voi lähettää joko postitse tai asiointipalvelussa viestin liitteenä.